And then there was light

Het is december, surprise! Knipper je even met je ogen en dan zijn er alweer drie maanden van je tussenjaar voorbij. En (ik durf het n...


Het is december, surprise! Knipper je even met je ogen en dan zijn er alweer drie maanden van je tussenjaar voorbij. En (ik durf het nog niet zo goed hardop uit te spreken, daarom ook opgeschreven): ik ben weer echt aan het genieten van de dagen. De dip is ver weg. Geen triestigheid en gehuil meer voor mij! Ik heb officieel mijn eerste sollicitatie verstuurd en heb met mijn moeder de kamer in kerstsferen gebracht. ArtEZ nadert alweer bijna het einde en ik ben samen met Tessa een tof project gestart waar ik binnenkort meer over vertel. Ik doe fijne dingen met mam, met vriendinnen en met mezelf (ook belangrijk). Ik ben naar de winkel gelopen om browniemix te kopen en heb twee vreemden gedag gezegd die gedag terug zeiden. Ik heb brownies gebakken (op de luie manier: browniemix + water + boter) terwijl ik de film Up keek. Ik heb bij de Ikea kerstlichtjes gekocht en die boven mijn bureau, tussen mijn tekeningen, op de muur opgehangen, waardoor alles ineens een beetje mooier lijkt. Het was fijn, en het is al heel lang fijn. En daar word ik blij van.

Oh, ja. Laatst was ik met mijn moeder in de Intratuin, je weet wel, een soort Praxis maar dan voor buitenspullen en planten. Tegenwoordig verkopen ze echter ook manshoge kerstmannen met kraaloogjes die op krakerige Jingle Bells hun heupen schudden. Mij niet gezien. Of ken je van die glimmende witte plastic kerstbomen die in een perfecte kegelvorm gezaagd zijn, zodat het bijna een agressief object wordt, als een soort bloedmoderne hoogglansstormram? Nou, die hebben ze ook bij de Intratuin. En dan heb ik het nog niet eens over de hele afdeling (!) waar je als professioneel-modeltreinen-hobbyist je hart op kan halen aan de duizenden miniatuurhuisjes, -boompjes, -mensjes en natuurlijk de treinen. Nou ja. Ieder zijn ding. (Ik heb op zich niets tegen de Intratuin, hoor. Maar ik schrok gewoon van de levensgrote kerstman die meteen op de hoek stond. Het helpt dan ook niet echt dat ik een intense feestwinkelfobie heb en gruwel bij alles wat naar rubber/clown/verbrand plastic ruikt, maar dat daargelaten.)

Maar dat alles heb ik graag over voor de fijnste maand van het jaar! Lekker eten en overal lichtjes en leuke kerstfrutsels en flauwe films en coziness! In de kerstvakantie ga ik veel leuke dingen doen. Met een vriendin naar het Rijksmuseum voor het Melkmeisje en al die andere grote meesters. Ik ga de film Song of the Sea nog een keer kijken met een vriendin die ook zoveel van animatie houdt als ik. Verder heb ik mijn kamer weer fris en anders gemaakt door mijn kledingkast en boekenkast te verschuiven, waardoor alles veel groter lijkt en voelt als nieuw. Én ik heb inmiddels mijn eerste analoge foto's binnen gekregen, waar ik toch wel errug trots op ben:







 

Kortom: things are looking up! Ik ga niets overhaasten en maak zeker niet de illusie dat alles alweer geweldig gaat, maar het voelt hoopvol. Alleen het feit al dat ik een paar dagen geleden tijdens het eten een enórme (maar echt, het was niet om aan te zien) lachbui kreeg en voor misschien wel een kwartier mijn mondhoeken niet fatsoenlijk naar beneden kreeg, lijkt bijna een soort positief voorteken te zijn. Het leven kun je nou eenmaal niet altijd even serieus nemen.


Psst - hebben jullie de sneeuw op mijn blog al gezien? Zelfs mijn blog is in 
de decemberstemming! Een hele fijne december gewenst ♥


Gerelateerde posts

6 reacties

  1. Wow deze foto's zijn prachtig! En wat?! Je eerste analoog foto's, hoe goed zijn ze dan wel niet gelukt!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hartstikke bedankt (al moet ik wel zeggen dat alle foto's uit dit artikel maar de helft zijn van het totaal, haha. Er zijn ook een heleboel niet zo mooi xD). Maar leuk dat je reageert!

      Delete
  2. Wat fijn dat je eerste analoge foto's zijn aangekomen!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, zeker! Het heeft even geduurd, maar het was het wachten absoluut waard! ^^

      Delete
  3. Wat fijn om te lezen dat je zoveel positiever in het leven staat dan een tijdje terug! En wat zijn die foto's goed geslaagd zeg ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik moet ook zeggen dat het heerlijk was om het letterlijk zwart op wit te zetten. Dankjewel lieve Tessa! <3

      Delete